Leontien Mees nieuwe baas Maastricht Marketing

12 november 2018

Leontien Mees nieuwe baas Maastricht Marketing

Leontien Mees is de nieuwe directeur van Maastricht Marketing. Zij wordt daarmee de opvolger van Lars Flinkerbusch, die een paar maanden geleden terugkeerde naar Den Haag.

Leontien Mees werkt sinds begin 2017 bij Maastricht Marketing. Ze was tot nu toe manager Marketing & Communicatie, tevens lid van het Management Team. Ze was de rechterhand van Flinkerbusch en mede-initiator van de huidige meerjaren-strategie van de organisatie: ‘building the good life capital’.

Samenwerken
Maastricht Marketing wil dat toeristen langer blijven. Mees vertelde daarover eind augustus in De Limburger: "Dat kan alleen maar in samenwerking met Limburg. Uitstapjes naar Heuvelland en parken in Parkstad, de Maasplassen en outlets."

Belangrijke pijler is ook het zogeheten ‘midweekend’. "De politiek wil een ‘ontspannen stad", zegt Mees. "Daar past mooi onze midweekendcampagne bij, die we sinds twee jaar voeren: ‘Geniet in rust met de local.’ Hotels staan op zondag grotendeels leeg, wij stimuleren daarom een verblijf van zondag tot donderdag. Dat gebeurt via gerichte doelgroepacties op sociale media en bloggers."

Wil de campagne slagen, dan moet ook doordeweeks iets te beleven zijn. "Een goede stap is als de musea op maandag open zijn. Met de gemeente willen we verder graag bespreken of er meer geprogrammeerd kan worden buiten het weekeinde. Bijvoorbeeld concerten van André Rieu."

Commerciële organisaties
Leontien Mees volgde diverse opleidingen in de marketing en communicatie in binnen- en buitenland, en werkt sinds 1995 in deze sector in diverse functies bij commerciële organisaties (o.a. communicatieadviesbureau's, PwC en filmstudio Cinecittà) in Nederland, Rome en Parijs. Leontien woont met haar gezin in hartje Maastricht.